Pomoc techniczna 24×7 | +380 44 583-5-583 | support@tucha.ua

Przeniesienie księgowości do chmury: ile kosztuje i jak zorganizować

  1. Strona główna
  2. Przeniesienie księgowości do chmury: ile kosztuje i jak zorganizować
Categories
Przeniesienie księgowości do chmury

Jednym z najczęstszych problemów, z jakimi zwracają się do nas klienci, jest przeniesienie księgowości do chmury. Ile to kosztuje, gdzie może się znajdować i jak przenieść pracę księgową na wirtualny serwer – odpowiedzi na te wszystkie pytania zebraliśmy w jednym artykule. Nagraliśmy także prezentację wideo. Przewiń do końca artykułu, aby obejrzeć wideo.

Jeśli masz dodatkowe pytania lub potrzebujesz naszej pomocy, skontaktuj się z nami 24×7!

Krótko o tym, czym jest chmura

Upraszczając, chmura to zastąpienie żelaznej infrastruktury IT jej wirtualnymi odpowiednikami. Na przykład biuro firmy ma serwer, na którym „żyje” księgowość. Jako dostawca rozwiązań chmurowych zapewniamy niezbędną ilość zasobów IT oraz montujemy wirtualny serwer, który zastąpi jego żelazny odpowiednik. Firma samodzielnie lub z naszą pomocą przenosi dane księgowe na maszynę wirtualną i organizuje pracę firmy w chmurze.

O korzyściach i zaletach przeniesienia księgowości na serwery wirtualne pisaliśmy już nie raz. Oto na przykład szczegółowy artykuł na ten temat.

Ile kosztuje przeniesienie się do chmury?

Tutaj wszystko jest proste. Gdy przychodzi do nas użytkownik z zadaniem przeniesienia księgowości do chmury, zadajemy tylko dwa pytania:

1. Gdzie chcesz przechowywać dane — na Ukrainie czy za granicą?

Wybór usługi — TuchaFlex+ lub TuchaBit — zależy od odpowiedzi na to pytanie. Jaka jest różnica między nimi?

Usługa TuchaFlex+ działa w oparciu o europejskie serwisy, zlokalizowane głównie w Niemczech. Gwarantowana dostępność usługi — 99,9%. Wirtualne serwery działające w oparciu o TuchaFlex+ umożliwiają instalację wybranego przez Ciebie systemu operacyjnego. Usługa jest maksymalnie elastyczna, dzięki czemu można skompletować niemal każdą konfigurację.

Usługa TuchaBit działa w oparciu o centra danych zlokalizowanych na Ukrainie. Poziom gwarantowanej dostępności usługi wynosi 99,0%. W usłudze TuchaBit system operacyjny Windows jest już wliczony w cenę. TuchaBit składa się z unitów, które zawierają zrównoważony zestaw zasobów.

Сервіси

Za pomocą każdej z tych usług możliwe jest złożenie serwera wirtualnego o konfiguracji wystarczającej do rozwiązania tego lub innego zadania, z wymaganą liczbą rdzeni, pamięcią RAM, adresami IP i pojemnością dysku twardego.

2. Ilu użytkowników będzie pracować z programami na tym serwerze?

Zadajemy to pytanie, aby określić, ile zasobów potrzebujesz. Z naszego doświadczenia wynika, że średnio jeden użytkownik generuje obciążenie serwera, które może obsłużyć 1 GB pamięci RAM. Dlatego jeśli masz dwóch użytkowników pracujących w chmurze (na przykład dwóch księgowych), na start wystarczy 2 GB RAM. Jeśli w trakcie pracy okaże się, że to nie wystarczy, zasoby można dodać bardzo szybko.

Teraz konkretny przykład

Wyobraźmy sobie, że konieczne jest przeniesienie programów księgowych na wirtualny serwer do pracy dwóch użytkowników.

Weźmy pod uwagę koszt przeniesienia księgowości do chmury na ukraińskich serwisach z usługą TuchaBit, która składa się z unitów: 1 unit to 1 GB RAM i 25 GB pamięci na dysku twardym. Koszt wynajmu jednego unita to 9 euro miesięcznie + 1 adres IP o wartości 2 euro. Razem – 11 euro miesięcznie.

Aby rozwiązać problem migracji dwóch użytkowników do chmury, zaproponujemy złożenie serwera z dwóch jednostek. Maszyna wirtualna będzie miała następującą konfigurację:

  • 1 CPU;
  • 2 GB RAM;
  • 50 GB SSD;
  • 1 adres IP.

W cenie wynajmu tego serwera zawarta jest również licencja Windows Server Datacenter oraz dwie migawki systemu (czym są i do czego są przydatne, pisaliśmy wcześniej w osobnym artykule). Takie rozwiązanie kosztuje tylko 20 euro miesięcznie według kursu NBU z pierwszego dnia bieżącego miesiąca z VAT (dla potrzebujących).

Rozważmy teraz tę samą konfigurację w oparciu o usługę TuchaFlex+ (Niemcy):

  • 1 CPU = 2,50 EUR/miesiąc;
  • 2 GB RAM = 20 EUR/miesiąc;
  • 50 GB SSD = 10 EUR/miesiąc;
  • 1 adres IP = 2 EUR/miesiąc.

Taka wirtualna maszyna będzie kosztować 34,50 EUR/miesiąc według kursu NBU z pierwszego dnia bieżącego miesiąca z VAT (dla potrzebujących). Cena wynajmu obejmuje również dwie migawki systemu.

Inne popularne konfiguracje dla różnej liczby użytkowników można znaleźć na naszej stronie z rozwiązaniem „Księgowość w chmurze”.

Powiększenie i dodatkowe przydatne narzędzia

Niektórym klientom początkowa konfiguracja wystarcza na długo. Jeśli jednak zachodzi potrzeba powiększenia, np. w przypadku rozwoju biznesu, dodawania nowych procesów, powiększania personelu, to bardzo łatwo to zrobić.

TuchaFlex+ to elastyczny projektant. Sam wybierasz wymaganą ilość pamięci RAM, wielkość dysku twardego lub dodajesz wolniejsze dyski HDD na dane, które nie wymagają intensywnego dostępu.

TuchaBit skaluje się unitami, czyli poprzez dodawanie zestawów zasobów. Przypominamy, że 1 unit składa się z 1 GB procesora i 25 GB SSD.

Nie musisz jednak zagłębiać się we wszystkie subtelności obliczania zasobów niezbędnych do pracy. Przed rozpoczęciem współpracy nasi specjaliści dobiorą minimalny próg wejścia, który w razie potrzeby będzie można łatwo przeskalować.

W trakcie naszej pracy dowiedzieliśmy się dokładnie, co możemy zaoferować, aby Twoja praca z nami była jak najbardziej komfortowa, a umieszczanie danych bezpieczne.

Bezpieczeństwo pracy z księgowością w chmurze

Pomożemy Ci podjąć decyzję o wyborze narzędzi ochrony danych, w tym:

  • dodatkowe adresy IP (z ukraińską lub zagraniczną geolokalizacją);
  • dodatkowe migawki dysków serwera;
  • możliwość szyfrowania kanałów komunikacyjnych;
  • specjalne szablony serwerów z aktywowanym szyfrowaniem dysku;
  • mechanizmy przycisków alarmowych itp.

W naszej ofercie znajduje się również kolejna przydatna usługa, która pomoże wzmocnić bezpieczeństwo danych — TuchaBackup. Pozwala na zorganizowanie bezpiecznego przechowywania kopii zapasowych wszystkich ważnych plików w chmurze.

TuchaBackup działa z witryny w Niemczech. Usługa jest dostępna w cenie: minimalne zamówienie (50 GB) będzie kosztować tylko 5 euro/miesiąc według stawki NBU z pierwszego dnia bieżącego miesiąca, w tym VAT (dla potrzebujących). Ta objętość często wystarcza, aby rozpocząć pracę. W razie potrzeby możesz łatwo zwiększyć pojemność w przyszłości.

Praca z urządzeniami peryferyjnymi, które zwykle znajdują się w biurze i są podłączone do żelaznego serwera lub komputera, instalowanie programów, przechowywanie danych

Serwer w chmurze umożliwia podłączenie wszystkich niezbędnych do pracy urządzeń, na przykład drukarek czy skanerów. Na serwerze możesz również zainstalować programy do pracy, aplikacje, systemy CRM lub ERP, komunikatory, pocztę firmową itp.

Chmura umożliwia wdrożenie pełnowartościowego pulpitu. Jednocześnie informacje nie są zapisywane na urządzeniu, na którym pracujesz (laptop, PC). Dlatego w przypadku uszkodzenia lub utraty gadżetu wszystkie dane pozostają w bezpiecznym miejscu.

Czy istnieje możliwość przetestowania usługi przed dokonaniem płatności?

Jesteśmy pewni jakości naszych usług, dlatego klienci mogą testować większość usług za darmo przez 7 dni. W razie potrzeby doradzimy we wszystkich niuansach pracy w chmurze oraz pomożemy w przeniesieniu programów i danych z fizycznego serwera.

Ile kosztuje usługa migracji do chmury?

Po podjęciu współpracy możesz samodzielnie przenieść programy i dane na wirtualny serwer. Jeśli jednak nie masz własnych informatyków lub nie chcesz odciągać ich od innych zadań, skontaktuj się z nami. Koszt transferu jest równy kwocie wynajmu maszyny wirtualnej o wybranej konfiguracji na 1 miesiąc.

Jakie rodzaje wsparcia technicznego są świadczone?

Nieprzerwane działanie serwerów jest ważne dla każdego biznesu. A nasze wsparcie techniczne pracuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Do wyboru jest kilka rodzajów wsparcia technicznego.

  1. Podstawowe wsparcie (bezpłatne).
  2. Stała administracja serwerem (50% kosztu serwera, ale nie mniej niż 30 euro/miesiąc).
  3. Godzinowa administracja serwerami (20 euro/godz.).
  4. Wsparcie gwarancyjne (bezpłatne).

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, co otrzymujesz w ramach każdego rodzaju pomocy technicznej tutaj.

техпідтримка
Kwestie prawne i finansowe

Czasami pojawia się pytanie o walutę, w której dokonywana jest płatność. Pomimo faktu, że wszystkie nasze ceny są powiązane z euro, wszystkie obliczenia dotyczące usługi są dokonywane w hrywnach ukraińskich według bardzo dobrego kursu. Cena za cały miesiąc jest ustalana według kursu NBU pierwszego dnia każdego miesiąca. W przypadku konieczności zakupu usług chmurowych z płatnością w euro (PayPal lub klasyczne przelewy bankowe (Bank Transfer)) polecamy skorzystanie z usług naszego partnera w Polsce.

Obecnie na Ukrainie dostępne są następujące metody płatności: rachunek bieżący, płatność kartą przez terminale Privat24 lub PrivatBank, płatność online LiqPay.

Dostarczamy wszystkie podstawowe dokumenty księgowe, sprawozdania z wykonania zadań, oryginały faktur itp. Bardzo lubimy elektroniczne zarządzanie dokumentami, ale wiemy też, jak korzystać z Ukrposhty. :)

Współpraca z nami odbywa się na podstawie umowy publicznej oferty. Klientom, którzy potrzebują papierowych wersji tych dokumentów, udostępniamy oświadczenie o przystąpieniu do umowy oferty publicznej.

Podsumujmy

Przeniesienie księgowości do chmury to rozwiązanie, które pomaga wzmocnić bezpieczeństwo danych każdej firmy. Ponadto pozwala księgowemu lub kierownikowi pracować z dowolnego miejsca na świecie i oszczędza firmie pieniądze na budowę fizycznej infrastruktury IT.

Jeśli również chcesz, aby praca z księgowością lub całym biurem była bardziej komfortowa i bezpieczna, skontaktuj się z nami! Przeczytaj opinie i napisz do nas na adres sales@tucha.ua lub zadzwoń pod numer +380 44 583-5-583. Zrealizowaliśmy już ponad 1500 projektów migracji do chmury. Z przyjemnością jakościowo rozwiążemy Twój problem!

Share:
Related articles

Na wybór hostingu dla oprogramowania księgowego i danych należy zwrócić szczególną uwagę. Zawierają one poufne informacje, dlatego muszą być szczególnie chronione przed utratą, ingerencją i dostaniem się w ręce osób nieupoważnionych, a jednocześnie mieć nieprzerwane połączenie dla pracowników, którym przyznano dostęp. Wszystkie te wymagania spełnia hosting oprogramowania księgowego na serwerach wirtualnych od Tucha.

Przeniesienie księgowości na serwery wirtualne to jedno z najczęstszych zapytań kierowanych do zespołu Tucha. Często jednak przed podjęciem decyzji o przeniesieniu aplikacji i danych do chmury klienci mają szereg pytań:

Możliwość pracy z dowolnego zakątka planety tak wydajnie jak w biurze jest pilną potrzebą wielu firm. Rozwiązania chmurowe firmy Tucha pomogą rozwiązać ten problem szybko i przy jak najmniejszych inwestycjach (zarówno wysiłku, jak i pieniędzy). Podpowiadamy, jak ustawić pracę zdalną dzięki chmurom i podamy konkretne wyliczenia.

Odpowiadamy na często zadawane przez klientów pytania: jak w prosty sposób dokonać płatności za pośrednictwem międzynarodowego systemu płatności elektronicznych PayPal lub za pomocą klasycznych przelewów bankowych Bank Transfer. Metody te przydadzą się klientom, którzy płacą za usługi w chmurze z zagranicy.

Nasz zespół niestrudzenie pracuje, aby usługi w chmurze spełniały oczekiwania klientów, a praca z usługami była prosta i przejrzysta. W szczególności dotyczy to płatności za usługi. W tym artykule proponujemy zapoznać się ze wszystkimi dostępnymi metodami, spośród których każdy klient będzie mógł wybrać dla siebie najwygodniejszą i najszybszą opcję.

Zamknij
Zamów telefon zwrotny

Sprawdź, czy informacje w polu numeru telefonu są prawidłowe

Fields are required.
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i akceptuje Politykę prywatności i Warunki użytkowania Google.

Używamy plików cookies.

Używamy plików cookie, aby zapewnić podstawową funkcjonalność naszej witryny i zbierać dane o tym, jak odwiedzający wchodzą w interakcje z naszą witryną, produktami i usługami. Klikając Akceptuj lub kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie przez nas tych narzędzi do celów reklamowych i analitycznych zgodnie z naszą «Polityką plików cookie».

AcceptDecline