Pomoc techniczna 24×7 | +380 44 583-5-583 | support@tucha.ua

Ile kosztuje organizacja pracy zdalnej w firmie

  1. Strona główna
  2. Ile kosztuje organizacja pracy zdalnej w firmie
Categories
Скільки коштує

Możliwość pracy z dowolnego zakątka planety tak wydajnie jak w biurze jest pilną potrzebą wielu firm. Rozwiązania chmurowe firmy Tucha pomogą rozwiązać ten problem szybko i przy jak najmniejszych inwestycjach (zarówno wysiłku, jak i pieniędzy). Podpowiadamy, jak ustawić pracę zdalną dzięki chmurom i podamy konkretne wyliczenia.

A jeśli jesteś gotowy przenieść pracę firmy na serwery wirtualne, po prostu skontaktuj się z nami, a my wszystko zorganizujemy.

Co można umieścić na serwerze wirtualnym

Ogólnie rzecz biorąc, do chmury można przenieść wszystko, co jest niezbędne do pracy całej firmy, niektórych jej oddziałów lub poszczególnych pracowników. Przede wszystkim są to całkowicie wszystkie pulpity pracowników. Możesz także zainstalować na serwerze:

  • aplikacje do współpracy zespołowej, takie jak system CRM lub ERP;
  • programy księgowe i programy do raportowania finansowego;
  • telefonię IP;
  • pocztę firmowa;
  • prawie każde inne specjalistyczne oprogramowanie;
  • archiwa, wszystkie ważne dokumenty i pliki różnych formatów.

Oprócz umieszczenia wszystkich programów i danych na wirtualnym serwerze, można również podłączyć do chmury niezbędne urządzenia, które zwykle znajdują się w biurze, takie jak drukarka czy skaner.

Kto może pracować w chmurze

Zdalne pulpity mogą być wdrażane zarówno dla tych, którzy już pracują online, jak i dla wszystkich tradycyjnie pracowników biurowych. Na przykład właściciele firm, dyrektorzy, prawnicy, programiści, informatycy, twórcy stron internetowych i prawie każdy może naprawdę pracować w chmurze. Również różne działy firmy: na przykład obsługa klienta i rozwiązania, marketing i sprzedaż, księgowość, zasoby ludzkie, dział partnerów itp.

Oczywiście od razu możesz zorganizować pracę zdalną dla całego zespołu, niezależnie od jego skali. Zaproponujemy odpowiednie rozwiązania zarówno dla małych zespołów, jak i dużych firm.

Jak działa zdalne biuro

Pulpit zdalny jest wdrażany na serwerze wirtualnym dla każdego użytkownika. Mieści w sobie niezbędne programy, aplikacje i dane – takie same jak na urządzeniu do pracy w biurze. Użytkownik może połączyć się z pulpitem za pomocą kilku kliknięć z dowolnego mniej lub bardziej nowoczesnego urządzenia. Dostęp do danych jest możliwy wszędzie tam, gdzie jest stabilne łącze internetowe, 24×7.

Ile kosztuje przeniesienie biura do chmury?

Jak poruszać się po kosztach hostingu biura w chmurze? W tym celu przed rozpoczęciem współpracy interesują nas najczęściej tylko dwa aspekty:

1. Ilu użytkowników będzie pracować w chmurze?

Odpowiedź na to pytanie pomoże Ci obliczyć, ile zasobów aktualnie potrzebujesz. Z doświadczenia ustaliliśmy, że zwykle do 1 GB pamięci RAM z powodzeniem radzi sobie z obciążeniem tworzonym przez jednego użytkownika na wirtualnym serwerze. Czyli jeśli np. 5 specjalistów będzie pracować w chmurze, zaproponujemy konfigurację, w której na starcie będzie 4 GB RAM. Później, jeśli zajdzie potrzeba zwiększenia ilości pamięci, po prostu dodamy potrzebną ilość zasobów.

2. Gdzie lepiej przechowywać dane — na Ukrainie czy za granicą?

Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, którą usługę wybrać — TuchaFlex+ czy TuchaBit.

Pojemności usługi TuchaFlex+ zlokalizowane są poza granicami Ukrainy (głównie w Niemczech), w centrach danych o poziomie bezpieczeństwa Tier 3 i wyższym. Gwarantowana dostępność usługi wynosi 99,9%. Usługa pozwala wybrać dowolną wymaganą liczbę procesorów, wymaganą ilość pamięci RAM oraz rozmiar dysku twardego.

Usługa TuchaBit pomoże umieścić dane na Ukrainie. Serwery wirtualne składają się z bloków (unitów) o zrównoważonych konfiguracjach i mają gwarantowaną dostępność usług na poziomie 99,0%. Usługa TuchaBit jest skalowana jednostkami, czyli poprzez dodanie określonego zestawu zasobów. 1 jednostka składa się z 1 GB pamięci RAM i 25 GB pamięci SSD.

Teraz ilustrujący przykład

Na przykład istnieje potrzeba zorganizowania pracy w chmurze dla dwóch użytkowników. Najpierw obliczmy koszt wynajęcia serwera na ukraińskiej platformie opartej o usługę TuchaBit. Jak już wspomnieliśmy, jest wyceniony według unitów, a 1 unit to 1 GB pamięci RAM i 25 GB miejsca na dysku twardym. Koszt wynajęcia jednego unita to 9 euro/miesiąc. Dodajemy 1 adres IP, jego koszt to 2 euro. Łącznie 11 euro/miesiąc według kursu NBU z pierwszego dnia bieżącego miesiąca, w tym VAT (dla potrzebujących).

Do pracy w chmurze dwóch użytkowników najprawdopodobniej odpowiedni jest serwer z dwiema jednostkami. Taka maszyna będzie miała następującą konfigurację:

  • 1 rdzeń;
  • 2 GB pamięci RAM;
  • 50 GB dysk twardy;
  • 1 adres IP.

W cenie wynajmu serwera tej konfiguracji zawarta jest również licencja Windows Server Datacenter oraz dwie pełne migawki dysku maszyny wirtualnej, które na bieżąco tworzymy — snapshots.

Tym samym koszt pracy dwóch użytkowników na serwerze wirtualnym wyniesie 20 euro/miesiąc.

Teraz obliczmy koszt maszyny wirtualnej o tej samej konfiguracji w oparciu o europejskie platformy z usługą TuchaFlex+ (Niemcy):

  • 1 CPU = 2,50 EUR/miesiąc;
  • 2 GB RAM = 20 euro/miesiąc;
  • 50 GB SSD = 10 euro/miesiąc;
  • 1 adres IP = 2 euro/miesiąc.

Koszt wynajmu tej maszyny wirtualnej wyniesie 34,50 euro/miesiąc. Cena wynajmu obejmuje również dwie pełne migawki dysku maszyny wirtualnej.

Oczywiście podane konfiguracje są przybliżone i zależą od konkretnych zadań konkretnego klienta, ale w większości przypadków typowe konfiguracje to strzał w dziesiątkę. Koszt innych wymaganych konfiguracji do przeniesienia pracy całego biura do chmury znajdziesz na stronie „Zdalne biuro”. Zwracamy również uwagę, że możliwe jest wdrożenie stanowisk pracy w chmurze dla dowolnej liczby użytkowników.

Jak skalować zasoby

Często początkowa konfiguracja wystarcza do komfortowej pracy przez długi czas. Jeśli jednak z czasem potrzebujesz więcej zasobów, możesz szybko i łatwo dodać wymaganą kwotę.

TuchaFlex+ skaluje się, dodając dowolną ilość zasobów — wymaganą liczbę rdzeni procesora, ilość pamięci RAM i rozmiar dysku twardego. Ponadto, jeśli to konieczne, możesz dodać dyski HDD, jeśli dane nie są intensywnie używane, oraz inne przydatne opcje.

Usługa TuchaBit jest skalowana wirtualnymi unitami — dodając jednocześnie określony zestaw zasobów. Przypominamy, że 1 unit składa się z 1 GB procesora i 25 GB SSD. Możesz także osobno dodać potrzebną liczbę dodatkowych rdzeni procesora (domyślnie do serwera dodawana jest już pewna liczba rdzeni, w zależności od liczby unitów tworzących serwer), adresy IP (do każdego serwera dodawany jest jeden adres domyślnie) i inne narzędzia.

W celu zwiększenia ilości zasobów dla maszyny wirtualnej w oparciu o którąkolwiek z usług wystarczy się z nami skontaktować. Zaproponujemy nową konfigurację zgodnie z rzeczywistymi potrzebami: np. w przypadku wzrostu obciążenia infrastruktury IT lub powiększenia personelu firmy. Już w ciągu dnia będzie można wygodnie pracować na nowych zasobach.

O bezpieczeństwie pracy w chmurze

Jak wspomniano, cena wynajmu każdej maszyny wirtualnej obejmuje już przydatne narzędzie do ochrony danych — migawki. 

Do czego przydatne są migawki? Migawka może być przydatna do przywrócenia dysku komputera do stanu, w jakim znajdowała się w momencie tworzenia migawki. Ponadto migawkę można pobrać i wykorzystać jako obraz nowej maszyny wirtualnej lub dodać jako dodatkowy dysk do dowolnego serwera w naszej infrastrukturze chmurowej.

Ponadto kopie zapasowe pomogą chronić poszczególne pliki i dokumenty przed utratą. W tym celu proponujemy skorzystanie z usługi TuchaBackup, która niezawodnie umieści kopie zapasowe w bezpiecznych centrach danych poza Ukrainą (głównie w Niemczech). Koszt rozwiązania jest dość przystępny: minimalna konfiguracja, która obejmuje 50 GB przestrzeni dyskowej w chmurze, kosztuje tylko 5 euro/miesiąc. Jeśli w przyszłości będziesz potrzebować więcej miejsca na dane, możesz je łatwo rozbudować.

Oferujemy między innymi następujące przydatne narzędzia do ochrony danych w chmurze:

  • specjalne szablony serwerów z włączonym szyfrowaniem dysku;
  • możliwość szyfrowania kanałów komunikacyjnych;
  • usługa „Anonimowość na żądanie”;
  • dodatkowe adresy IP z ukraińską lub zagraniczną geolokalizacją;
  • dodatkowe pełne migawki dysków maszyn wirtualnych;
  • mechanizmy przycisków alarmowych.
Czy istnieje możliwość przetestowania usług przed dokonaniem płatności

Oczywiście większość naszych usług możesz przetestować za darmo przez 7 dni. Ten okres zwykle wystarcza, aby upewnić się o jakości naszych usług, szybkości działania serwisu technicznego i szybkiej reakcji na wszelkie zgłoszenia. Doradzimy również w zakresie pracy ze zdalnym biurem i pomożemy przenieść miejsca pracy pracowników do chmury.

Jak łatwo zorganizować migrację do chmury

Decydując się na przeniesienie pracy biura na zdalne serwery, należy również zadbać o bezpieczną migrację wszystkich danych do chmury, aby nic nie zostało utracone. Mogą to zrobić np. informatycy Twojej firmy, a jeśli nie są dostępni, po prostu skontaktuj się z nami. Pomożemy sprawnie przeprowadzić migrację wszystkich aplikacji i danych do pracy, a cały proces dla małej infrastruktury zwykle odbywa się w ciągu jednego dnia. Koszt usługi migracji jest równy kwocie wynajmu maszyny wirtualnej na 1 miesiąc.

O wsparciu technicznym

Wysokiej jakości wsparcie techniczne to ważny czynnik, od którego zależy komfortowa praca w chmurach całego zespołu. W licznych opiniach na temat Tuchy klienci i partnerzy twierdzą, że nasze wsparcie techniczne jest najlepsze wśród ukraińskich (i nie tylko) dostawców chmury.

Zachęcamy zapoznać się z rodzajami wsparcia i określić, które najlepiej odpowiada potrzebom firmy już na etapie testowania usług. Ogólnie rzecz biorąc, możesz wybrać jeden z następujących typów:

  1. Wsparcie podstawowe (bezpłatne).
  2. Stała administracja serwerem (50% kosztu serwera, ale nie mniej niż 30 euro/miesiąc).
  3. Godzinowa administracja serwerami (20 euro/godz.).
  4. Wsparcie gwarancyjne (bezpłatne).

Możesz dowiedzieć się więcej o każdym typie pomocy technicznej na stronie internetowej.

Ważne jest to, że bez względu na to, jaki rodzaj wsparcia technicznego wybierzesz, nasz zespół będzie w kontakcie przez całą dobę i szybko pomoże rozwiązać wszelkie problemy. Kanałami komunikacji z serwisem są telefon, e-mail oraz system ticketowy.

Kilka kwestii prawnych i finansowych

Współpracując z Tucha, każdy klient otrzymuje komplet dokumentów księgowych: protokoły wykonanych prac, faktury VAT (dla potrzebujących), oryginały faktur itp. Zapewniamy również możliwość elektronicznego obiegu dokumentów, ale współpracujemy również z pomocą „gołębiej poczty”.

Jeśli chodzi o płatności za usługi, do wyboru jest duży wybór metod płatności: rachunek bieżący, płatność kartą za pośrednictwem terminali Privat24 lub PrivatBank, płatność online LiqPay. Opłatę za nasze usługi można zaliczyć do wydatków firmy. Pomimo faktu, że ceny podane są w euro i są powiązane z jego kursem, płatność za usługi jest dokonywana w walucie krajowej według kursu Narodowego Banku Ukrainy z pierwszego dnia bieżącego miesiąca. Ponadto ceny zawierają już podatek VAT (dla tych, którzy ten podatek płacą).

Ważne jest, aby wszystkie nasze ceny były przejrzyste: są publikowane na stronie internetowej i od początku są takie same dla wszystkich klientów. Współpraca z nami odbywa się na podstawie umowy publicznej oferty. Jeżeli klient zażąda papierowej wersji tych dokumentów, dostarczymy również oświadczenie o przystąpieniu do umowy oferty publicznej.

Wnioski

Przeniesienie miejsc pracy zespołu do chmury pozwoli Ci skonfigurować wysokiej jakości pracę zdalną, niezależnie od tego, gdzie w danym momencie znajdują się pracownicy. Dzięki wirtualnym serwerom dane firmy są bezpiecznie zlokalizowane i dodatkowo chronione przed utratą i dostępem osób trzecich. A obsługa techniczna Tucha będzie pod telefonem 24×7 i zrobi wszystko, aby praca każdego pracownika była komfortowa.

Jeśli chcesz wdrożyć biuro w chmurze, skontaktuj się z nami! Przeczytaj opinie i napisz do nas na adres sales@tucha.ua lub zadzwoń pod numer +380 44 583-5-583. Z przyjemnością rozwiążemy Twój problem!

Share:
Related articles

Na wybór hostingu dla oprogramowania księgowego i danych należy zwrócić szczególną uwagę. Zawierają one poufne informacje, dlatego muszą być szczególnie chronione przed utratą, ingerencją i dostaniem się w ręce osób nieupoważnionych, a jednocześnie mieć nieprzerwane połączenie dla pracowników, którym przyznano dostęp. Wszystkie te wymagania spełnia hosting oprogramowania księgowego na serwerach wirtualnych od Tucha.

Przeniesienie księgowości na serwery wirtualne to jedno z najczęstszych zapytań kierowanych do zespołu Tucha. Często jednak przed podjęciem decyzji o przeniesieniu aplikacji i danych do chmury klienci mają szereg pytań:

Jednym z najczęstszych problemów, z jakimi zwracają się do nas klienci, jest przeniesienie księgowości do chmury. Ile to kosztuje, gdzie może się znajdować i jak przenieść pracę księgową na wirtualny serwer – odpowiedzi na te wszystkie pytania zebraliśmy w jednym artykule. Nagraliśmy także prezentację wideo. Przewiń do końca artykułu, aby obejrzeć wideo. Jeśli masz dodatkowe pytania lub potrzebujesz naszej pomocy, skontaktuj się z nami 24×7!

Odpowiadamy na często zadawane przez klientów pytania: jak w prosty sposób dokonać płatności za pośrednictwem międzynarodowego systemu płatności elektronicznych PayPal lub za pomocą klasycznych przelewów bankowych Bank Transfer. Metody te przydadzą się klientom, którzy płacą za usługi w chmurze z zagranicy.

Nasz zespół niestrudzenie pracuje, aby usługi w chmurze spełniały oczekiwania klientów, a praca z usługami była prosta i przejrzysta. W szczególności dotyczy to płatności za usługi. W tym artykule proponujemy zapoznać się ze wszystkimi dostępnymi metodami, spośród których każdy klient będzie mógł wybrać dla siebie najwygodniejszą i najszybszą opcję.

Zamknij
Zamów telefon zwrotny

Sprawdź, czy informacje w polu numeru telefonu są prawidłowe

Fields are required.
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i akceptuje Politykę prywatności i Warunki użytkowania Google.

Używamy plików cookies.

Używamy plików cookie, aby zapewnić podstawową funkcjonalność naszej witryny i zbierać dane o tym, jak odwiedzający wchodzą w interakcje z naszą witryną, produktami i usługami. Klikając Akceptuj lub kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie przez nas tych narzędzi do celów reklamowych i analitycznych zgodnie z naszą «Polityką plików cookie».

AcceptDecline